پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
میس پالت اصفهان
تخصص اصلی رنگ مو و ترمیم مو اصفهان
میس پالت اصفهان
20th جولای 2019
جانا عابدی
10782

بهترین تراپی مو در اصفهان را چه کسی انجام می دهد؟

بهترین-تراپی-مو-در-اصفهان
بهترین-تراپی-مو-در-اصفهان


سلام من جانا عابدی هستم.بیش از ۱۵ سال هست که به عنوان یک آرایشگر حرفه ای، کار مراقبت و احیای مو انجام می دهم. در این مقاله می خواهم دانش و تجربیات این سالهای کاری خودم را در اختیار شما بگذارم و شما را با حقایق واقعی و پشت پرده های تراپی مو آشنا کنم. برای اینکه بدانیم بهترین تراپی مو در اصفهان چه ویژگی هایی دارد، با من همراه شوید تا عوامل زیر را با هم بررسی کنیم:

۱- ساختار مو:

اگر می خواهید درباره مشکلات موی خود بدانید، اول باید ساختار یک تار مو را دقیقا بشناسید. سلولهای موی ما در واقع بخش تغییر یافته ای از سلولهای پوست هستند. پس در واقع سلامت پوست و موی ما به نوعی مکمل یکدیگر هستند. با نگاه کردن به تصویر زیر می بینید که هر تار مو از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: ریشه (که در زیر پوست قرار دارد) و ساقه (که از پوست خارج شده و قابل دیدن است). حالا خود ساقه مو، خودش از سه بخش مدولا (داخلی ترین لایه)، کورتکس (لایه میانی) و کوتیکول (خارجی ترین لایه) تشکیل شده است. مهمترین لایه های ساقه مو که معمولا دچار مشکل می شوند، کورتکس و کوتیکول هستند که در این مقاله با عنوان بهترین تراپی مو در اصفهان، بیشتر راجع به آن ها صحبت می کنیم:

ساختار مو

کورتکس:

اصلی ترین بخش هر تار مو است که، بیشترین ضخامت مو مربوط به این بخش می شود. استحکام، انعطاف پذیری و رنگ هر تار مو، از ویژگی های کورتکس می باشند. همچنین کورتکس، از رشته های نخ مانند پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است.

کوتیکول:

خارجی ترین لایه هر تار مو، که از یک ردیف سلول پولک مانند، درست شبیه پولک های پوست ماهی تشکیل شده است. این لایه پولکی نازک، کاملا شفاف است و وظیفه آن محافظت از کورتکس می باشد. اگر کوتیکول آسیب ببیند، کورتکس بدون محافظ می ماند. بنابراین رطوبت و سلامت کلی خود را از دست می دهد.

۲- آسیب های مو:

حالا که با ساختار مو آشنا شدیم، راحت تر می توانیم آسیب های مو را درک کنیم. با یک دید کلی می توان گفت که عمده ترین آسیب های مو عبارتند از: ریزش مو، مو خوره، خشکی، شکنندگی، کشسانی و، وز شدن مو. در ادامه بحث بهترین تراپی مو در اصفهان به بررسی این آسیب ها و عواملی که آنرا ایجاد کرده اند می پردازیم:

ریزش مو:

به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو، به صورت طبیعی و در هنگام دوش گرفتن، برس زدن و اصطحکاک با بالش می ریزند. ریزش این تعداد مو کاملا طبیعی است. به ریزش تارهای مو بیش از این تعداد، ریزش موی غیر طبیعی می گویند. معمولا اغلب ماها در رابطه با ریزش موی خود کمی بزرگنمایی می کنیم. ولی اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا واقعا دچار ریزش موی غیر طبیعی شده اید، کافی است که یک ملافه سفید را، پشت سر خود و زیر موها پهن کنید و موهای خود را روی آن برس بکشید. و سپس شروع به شمردن موهای ریخته بر روی ملافه کنید. شایع ترین علل ریزش موی غیر طبیعی عبارتند از: ژنتیک، تغییرات هورمونی، کم خونی، بیماریهای خاص، زایمان و شیردهی، استرس و اضطراب و تماس با مواد شیمیایی. همه این عوامل، بیشتر ریشه مو را درگیر می کنند. در بهترین تراپی مو در اصفهان این آسیب تا حدود زیادی قابل درمان می باشد.

موخوره:

به دو یا چند شاخه شدن نوک تار مو، اصطلاحا (مو خوره) می گویند. مو خوره به علت آسیب به کوتیکول مو به وجود می آید. به خاطر این آسیب دیدگی کوتیکول، کورتکس بی دفاع می شود و رطوبت خود را از دست می دهد. همچنین پروتئین های کراتین کورتکس، در معرض آسیب قرار می گیرند. مهمترین علت های ایجاد موخوره عبارتند از: حرارت بیش از حد (سشوار، اتو مو)، اشعه UV خورشید، مجاورت با آب دریا (نمک دار)، آب استخر (کلر دار)، تحت کشش قرار دادن تار مو (بستن محکم، برس زدن غلط)، آلودگی هوا (گرد و خاک)، تعرق زیاد (در محیط گرم) و تماس با مواد شیمیایی. لازم به ذکر است که، در بهترین تراپی مو در اصفهان این مشکل قابل درمان می باشد.

خشکی، شکنندگی، وز شدن مو:

زمانی که عوامل آسیب رسانی که در قسمت قبل توضیح دادیم، لایه کوتیکول مو را از بین ببرند و لایه زیرین یعنی کورتکس را، برای یک مدت طولانی و به صورت مداوم، بدون لایه محافظ، در معرض این عوامل مضر قرار دهند. اینجاست که تار مو دچار آسیب عمقی و جدی می شود. از یک طرف رطوبت و آب موجود در تار مو کاملا از بین می رود و شکننده می شود. و از طرف دیگر،حالت پذیری مو از بین می رود و دچار وز شدگی می شود. این مشکل یک آسیب جدی است و در اسرع وقت باید با بهترین تراپی مو در اصفهان درمان شود.

۳- مواد شیمیایی:

اگر دقت کرده باشید در همه عواملی که به تار مو آسیب می رساندند، یک عامل مشترک بود. و آن (تماس با مواد شیمیایی) است. این مواد شیمیایی واقعا چه هستند؟ حتما دارید به مواد شیمیایی با فرمولهای پیچیده در انبار یک کارخانه فکر می کنید. ولی اشتباه می کنید. قضیه خیلی ساده تر است. همین شامپوی نامناسبی که استفاده می کنید. رنگ موی غیر استانداردی که خودتان در خانه می زنید. دکلره غیر حرفه ای که می کنید. کراتینه و ریباندینگی که با موادی که نمی شناسید انجام می دهید. همه اینها، همان عامل آسیب رسان (تماس با مواد شیمیایی) هستند. در ادامه مقاله بهترین تراپی مو در اصفهان این مواد شیمیایی را دقیق تر توضیح می دهیم:

شامپو ها:

همه شامپوها، جدا از اسم و برند و کارخانه ای که آن را می سازد. همگی از مواد شیمیایی ساخته می شوند. بعضی از این شامپوها اصلا استانداردهای لازم را ندارند. بعضی دارند ولی پوست و موی شما به آنها حساسیت دارند. و بعضی اصلا مناسب مو یا پوست شما نیستند. به طور مثال دوستان زیادی به من مراجعه می کنند که پوست سر خشک و موی چرب دارند. ولی خودشان این را نمی دانند. بعد آنها به داروخانه می روند، و یک شامپو مخصوص موی چرب می خرند و استفاده میکنند. درنتیجه، خشکی پوست سرشان را چند برابر می کنند که منجر به شوره زدن می شود. پس می بینید که چطور یک شامپوی ساده می تواند نقش یک آسیب رسان شیمیایی را ایفا کند. زمانی که برای بهترین تراپی مو در اصفهان به میس پالت می آیید، به شما خواهم گفت که مناسب ترین شامپو برای موی شما کدام است.

رنگ و دکلره مو:

پوست سر ما و تارهای متصل به آن، به طور طبیعی یک حالت اسیدی (PH اسیدی) دارند. وقتی شما موهای تان را رنگ یا دکلره می کنید. این PH از حالت اسیدی به حالت قلیایی تغییر می کند. این محیط شیمیایی قلیایی، به همه لایه های ساقه مو آسیب جبران ناپذیر می زند. یک رنگ کار موی حرفه ای، در یک آرایشگاه تخصصی رنگ مو این دانش را دارد و می داند که بعد از رنگ و لایت موی سر، حتما باید از خنثی کننده PH مناسب با درجه آن رنگ و اکسیدان استفاده کند. بسیاری از ما این نکته را نمی دانیم، بنابر این خودمان در خانه آستین ها را بالا می زنیم و شروع به رنگ و دکلره موهایمان می کنیم. و بعد از آن تا یک هفته، هر روز موهایمان خشک تر و شکننده تر از روز قبل می شود.

پس دفعه دیگه که تصمیم گرفتید موهایتان را در خانه رنگ یا دکلره کنید، به سلامتی این تارهای موی دوست داشتنی و بی گناه فکر کنید، و آن ها را نزد یک رنگ کار موی متخصص که آموزش کار با مواد مو دیده است ببرید، تا نیاز به بهترین تراپی مو در اصفهان پیدا نکنید.

کراتینه و ریباندینگ مو:

به خاطر اهمیتی که این قسمت داشت می خواستم آنرا در فصلی جداگانه مطرح کنم، ولی به خاطر مربوط بودن این موضوع با مواد شیمیایی آسیب رسان، خلاصه ای از آن را اینجا، برایتان توضیح خواهم داد.

کراتینه و ریباندینگ کردن مو، به خاطر مواد شیمیایی بسیار قوی سازنده شان و همچنین اتو کشی طولانی مدتی که در پایان آن انجام می شود، آسیب زیادی به بخش کورتکس مو می زنند و منجر به خشک و شکننده شدن تارهای مو می شوند.
در واقع آسیب هایی که مواد کراتینه و ریباندینگ به مو می زنند اکثرا جبران ناپذیرند، و جالب اینجاست که در اکثر تبلیغات، در کنار اسم کراتینه و ریباندینگ از واژه (تراپی) هم استفاده می کنند.

پس یادتان باشد که تکنیک کراتینه و ریباندینگ، در اصل ظاهر مو را برای یک مدت موقت زیبا می کنند، ولی برای سلامتی مو مضر هستند.

همچنین به خاطر داشته باشید که صاف و لخت بودن اغراق شده موها نشانه سلامت آنها نیست.

حالا سوالی که برای اکثر ما پیش می آید این است: پس کراتین تراپی مو چیست؟ در پاسخ به شما خواهم گفت که در واقع کراتین تراپی مو با کراتینه و ریباندینگ مو کاملا متفاوت است.

در کراتین تراپی واقعی از مواد دارای پروتئین کراتین استفاده می شود که نه بوی شیمیایی تندی دارند و نه نیازی به اتو کشی دارند و نه موها را به شکل اغراق شده صاف و لخت می کنند. پروتئینهای داخل این مواد درمانی به بهبود رشته های کراتینی آسیب دیده در کورتکس مو کمک می کنند و موها را نرم ، خوش حالت و سلامت می کنند. کاری که برای بهترین تراپی مو در اصفهان در میس پالت انجام می شود.

۴- درمان مو:

خب تا اینجای راه با ساختار مو آشنا شدید، با آسیب های مو و عوامل ایجاد کننده آن هم آشنا شدید. و اما توصیه ما به شما این است که، در صورتی که هر کدام از این آسیب ها را بر روی موهایتان تشخیص می دهید، بلافاصله نزد خانم جانا عابدی در سالن میس پالت بیایید تا او موهای شما را معاینه کند و بهترین تراپی مو در اصفهان را به شما پیشنهاد بدهد.

علت اینکه می گوییم سریعا به سراغ یک تراپیست حرفه ای مو بیایید این است که، شما ممکن است نوع آسیب موها یتان را تشخیص دهید، ولی برای مشخص شدن درجه و عمق آسیب نیاز به یک دستگاه (میکرو کمرا) دارید.

البته یک تراپیست حرفه ای مو که سال هاست آسیب های مختلف مو را دیده و درمان کرده، کافی است که فقط موی شما را از نزدیک لمس کند. او با توجه به تجربه ای که دارد بلافاصله عمق آسیب را تشخیص می دهد و درمان مناسب با آن را شروع می کند. در سالن میس پالت بسته به نوع آسیبی که به موهای شما رسیده است، به شما بهترین تراپی مو در اصفهان با روش های زیر را پیشنهاد می کنیم:

رفع مو خوره:

در طول سالهای کاری ام، بارها دیده ام که افرادی با آسیب مو خوره پیش یک آرایشگر حرفه ای می روند، و فقط قسمتهای آسیب دیده را با قیچی یا دستگاه مو خوره گیر کوتاه می کنند و می روند. به آنها می گویم یک لحظه صبر کنید و سپس می پرسم: تا به حال به این فکر کرده اید که اگر عاملی که باعث ایجاد موخوره در موهایتان می شود را درمان نکنید، ممکن است یک هفته تا ده روز دیگر دوباره موخوره موهایتان باز گردد؟

وقتی قسمتهای مو خوره دار را کوتاه می کنید، حالا موها تشنه و آماده درمان هستند تا دیگر این آسیب، آنها را درگیر نکند. در میس پالت، بعد از کوتاه کردن مو خوره ها، موها را حسابی تغذیه و آبرسانی می کنیم تا مشکل موخوره شما برای همیشه رفع شود و شما بهترین تراپی مو در اصفهان را دریافت کنید.

پروتئین تراپی:

در این روش دو پروتئین اصلی به کار رفته در ساختار موی سر یعنی کراتین و کلاژن، به علاوه سایر اسید آمینه های ضروری در ساختمان تار مو به تار مو باز گردانده می شوند. پروتئین تراپی روش درمان بسیار موثری است برای موهایی که در اثر دکلره و رنگ موی غیر حرفه ای موهایشان حالت کشسان پیدا کرده است و نیازمند بهترین تراپی مو در اصفهان هستند.

استیم تراپی:

در این نوع درمان، اسید آمینه ضروری در فرآیند آبرسانی به کورتکس مو، به نام (اسید هیالورونیک) به همراه بخار آب فراوان به بهترین شکل فرایند آبرسانی به موهایتان را انجام می دهند. میس پالت، این درمان را بعنوان بهترین تراپی مو در اصفهان به افرادی که دچار خشکی و شکنندگی مو هستند پیشنهاد می دهد.

بوتاکس تراپی:

موثرترین نوع درمان برای افرادی که موی ،وز شده دارند، بوتاکس تراپی است. این نوع درمان با تمرکز بر روی ترمیم و بازسازی کورتکس مو، استقامت و حالت پذیری از دست رفته مو را به آن برمی گرداند و مو را نرم و براق می کند. بوتکس تراپی می تواند بهترین تراپی مو در اصفهان باشد.

ویتامین تراپی، پروتئین تراپی، ماسک تغذیه و کلاژن تراپی:

اگر دچار ریزش مو هستید، این پکیج درمانی فوق العاده عمل می کند. در این روش درمان، علاوه بر تامین پروتئین های ضروری ساقه مو (کراتین و کلاژن)، مواد تقویتی لازم و انواع ویتامین ها (B,D,E,C) را به ریشه مو می رساند و تا حدود زیادی در کنترل ریزش مو موثر است و به عنوان بهترین تراپی مو در اصفهان به شما معرفی می گردد.

نانو تراپی :

این روش درمان برای موهایی که تا ۵۰ درصد آسیب دیده هستند و شدیدا وزشدگی دارند مناسب است. در نانو تراپی لایه هایی روزنه دار شبیه کورتکس و کوتیکول مو، بر روی تارهای مو ایجاد می شوند و دوباره صافی و سلامت را به موها بازمی گردانند.

اما در پایان و به عنوان نتیجه گیری باید گفت که: همانطور که وقتی برای سرماخوردگی پیش دکتر می رویم و او برای ما آنتی بیوتیک تجویز می کند، و موظف هستیم هر کپسول را سر ساعت و تا آخرین عدد مصرف کنیم تا دوره درمان کامل شود و بیماری کاملا از بین برود. برای بهترین تراپی مو در اصفهان، هم به همین صورت است.

اکثر دوستانی که برای یک جلسه تراپی نزد من می آیند، در همان جلسه اول متوجه تغییر و بهبود سلامت موهایشان می شوند. موهای مرده دوباره جان می گیرند و زیبا و درخشان می شوند. ولی من همیشه به آنها یادآوری می کنم که یک درمان کامل و اصولی مو به این ترتیب است:
۳جلسه اول، هفته ای یکبار. ۳ جلسه دوم، ۱۵ روز یکبار. و جلسات بعدی، ماهی یکبار.
البته بعضی از مو ها هم بسته به میزان آسیب دیدگی شان، ممکن است در ۳ جلسه به طور کامل درمان شوند. ولی برای گرفتن یک نتیجه عالی و باز گشتن سلامتی و شادابی به موهایتان توصیه من به شما این است که دوره درمانتان را کامل کنید.

یادتان باشد که جانا عابدی در سالن میس پالت منتظر شماست تا بهترین تراپی مو در اصفهان را برای شما انجام دهد و سلامتی دوباره موهایتان را به شما باز گرداند.

4.4 (88.74%) 135 امتیاز