پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
میس پالت اصفهان
تخصص اصلی رنگ مو و ترمیم مو اصفهان
میس پالت اصفهان
13th آگوست 2019
جانا عابدی
14327

بهترین کوتاهی مو در اصفهان برای فرم صورت شما چیست؟

بهترین کوتاهی مو در اصفهان
بهترین کوتاهی مو در اصفهان

بهترین کوتاهی مو در اصفهان را کدام آرایشگر انجام می دهد؟ آیا تا به حال این تجربه را داشته اید که به یک سالن زیبایی بروید. و چند روز بعد، از دوست و آشنا هرکس شما را می بینید بپرسد: چه کار کردید؟ چقدر موهایتان خوشگل شده. چقدر بهت اومده. کجا موهاتو کوتاه کردی؟

این جمله های دلنشینی که می شنوید، نتیجه یک تناسب بی نظیر است. تناسبی که آرایشگر حرفه ای شما بین مدل مو و فرم صورتتان برقرار کرده است.اغلب ما نمی دانیم که هر صورتی فرم منحصر به فرد خودش را دارد، و مدل مو بایستی متناسب با این فرم چهره انتخاب شود.

یک آرایشگر حرفه ای یا یک رنگ کار موی خبره به دلیل تجربه ای که دارد، و اینکه تا به حال صدها مدل مو و چهره را در کنار هم بررسی کرده است. بلافاصله مدل مویی را به شما پیشنهاد می دهد که مطمئن است بیشترین تناسب و زیبایی را به چهره شما می دهد.

اما بعضی مواقع هم هست که شما تصمیم می گیرید یک تنوع در چهره خود به وجود آورید. برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان، بهتر است که خودتان هم فرم صورت تان و مدل موهایی که بیشتر به آن می آید را بشناسید.
در این مقاله من جانا عابدی با تجربه سالها کوتاهی، رنگ و لایت مو، و تراپی مو، شما را با انواع فرم صورت آشنا می کنم و به شما می گویم که چه مدل موهایی به هر کدام از این فرم ها می آیند و چه مدلهایی به آنها نمی آیند.

۱ – بهترین کوتاهی مو در اصفهان با تشخیص فرم صورت:

برای تشخیص فرم صورت تان جهت بهترین کوتاهی مو در اصفهان،به روش زیر عمل کنید: یک متر یا خط کش پارچه ای بردارید. اول عرض صورت، یعنی فاصله گوش تا گوش خود را اندازه بگیرید. بعد طول صورت، یعنی از خط رویش مو در پیشانی تا زیر چانه را اندازه گیری کنید. سپس عرض پیشانی، گونه ها و استخوان فک را یادداشت کنید. حالا این خطوط عرضی و طولی را با همان اندازه ها، دقیقا روی یک کاغذ ترسیم کنید، و آنها را به هم وصل کنید تا فرم صورتتان ترسیم شود. حالا با هم ببینیم که کدامیک از فرم های زیر است:

۲ – فرم صورت بیضی:

در این فرم طول صورت حدودا ۱/۵ برابر عرض صورت است. فرم صورت بیضی، ایده آل ترین فرم است. آنهایی که فرم صورت بیضی دارند بهترین تناسب چهره را دارند، بنابر این اکثر مدل موها به این فرم صورت می آیند و می توانند تنوع زیادی به چهره شان بدهند. برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان مخصوص فرم صورت بیضی مدل های زیر را پیشنهاد می کنم:

بهترین کوتاهی مو در اصفهان برای موی چتری و صاف:

چتری صاف کادربندی زیبایی برای صورت بیضی بوجود می آورد. بهترین گزینه برای کسانی که موی لخت دارند.

موی بلند و موج دار: 

برای آنهایی که موی موج دار و فرم صورت بیضی دارند. بهتر است که موها تا زیر شانه بلند باشند.

موی کوتاه و چند لایه:

موهای کوتاه تا روی شانه و به صورت لایه لایه، فرم چهره بیضی را زیباتر میکنند.

۳ – فرم صورت گرد:

در این فرم، طول صورت تقریبا برابر با عرض صورت است. برای متعادل کردن این فرم صورت باید مدل مویی را انتخاب کنید که صورت تان را کشیده تر نشان دهد. به همین دلیل دقت کنید تا موهای خود را، تا گوش یا زیر چانه کوتاه نکنید، چون صورت شما را گرد تر می کند. همچنین اگر قد موی شما متوسط است، بهترین حالت این است که آنها را تا روی شانه و به صورت لایه لایه کوتاه کنید. برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان ویژه فرم صورت گرد مدل های زیر را به شما پیشنهاد می کنم:

موی صاف و بلند:

این مدل مو خود به خود صورت شما را کشیده تر نشان می دهد. شما می توانید موها را دور شانه ها بریزید، فرق کج باز کنید و یا موها را روی یک شانه رها کنید تا صورتتان به زیباترین حالت ممکن دیده شود.

موی بلند چند لایه:

اگر موهای لخت و بلند دارید آنها را لایه لایه کنید. خطوط متنوعی که لایه های مو بوجود می آورند باعث میشوند تا گردی صورت شما کمتر دیده شود.

۴ – فرم صورت مربعی:

در صورت مربعی عرض فک، گونه و پیشانی با هم برابر است. در این فرم چهره زاویه دار است و باید سعی کنید تا از مدل هایی که زاویه های صورت را بارزتر میکند اجتناب کنید. برای رسیدن به تعادل بیشتر در چهره باید سعی کنیم که تا حد ممکن زاویه های تیز صورت را با انحنای گرد موها متعادل کنیم. برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان، مخصوص فرم صورت مربعی مدل های زیر را توصیه می کنم:

مدل مصری زاویه دار:

در این مدل چانه و گردن باز می ماند تا زیباتر به نظر برسند و فرم چهره از مربع خارج شود. همچنین خطوط کج کناره مو زوایای چهارگوش صورت را متعادل می کنند. در این مدل می توانید موها را موج دار یا صاف کنید.

موی متوسط با چتری صاف:

وقتی که فرم صورتتان مربعی است، می توانید با تاکید بر زاویه فک پایین خود زیبایی فوق العاده ای به چهره تان بدهید. بهترین راه حل، استفاده از موهایی نیمه بلند با چتری صاف است. این مدل مو یک مدل موی کلاسیک است که هیچ وقت زیبایی اش را از دست نمی دهد و همیشه شیک باقی می ماند.

۵ – فرم صورت قلبی:

در این فرم صورت، پیشانی پهن است، عرض استخوان فک کمتر از پیشانی و چانه نوک تیز است. در فرم قلبی باید حجم موها را در قسمت چانه بیشتر کرد و تاکید بیشتری روی گونه ها و چشم ها داشت. اصولا موی بلند موج دار می تواند کاری کند که چانه تیز کمتر به چشم آید. برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان متناسب با فرم صورت قلبی مدل های زیر را معرفی می کنم:

موی بلند با موج های حجم دهنده:

موج های بلند، موها را حجیم تر نشان می دهند و چانه تیز، متعادل تر به نظر می رسد.

موی کوتاه:

اگر فرم صورت شما قلبی است و موهای نازک و کم حجمی دارید. موهای کوتاه تا بالای شانه، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. مزیت دیگر این مدل این است که لازم نیست تا زمان زیادی را برای حالت دادن به موهایتان صرف کنید.

۶ – فرم صورت الماسی یا لوزی:

در این فرم صورت عرض پیشانی و چانه کمتر است و عرض گونه ها بیشتر است بنابر این یک فرم لوزی یا اصطلاحا الماسی در چهره ایجاد می شود. به طور کلی در این فرم صورت باید تاکید بیشتری روی گونه ها کرد تا برجستگی پیشانی و باریک بودن چانه را متعادل کند. یادتان باشد که موهای کوتاه همیشه باعث برجسته تر شدن گونه ها می شوند. برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان مخصوص فرم صورت الماسی مدل های زیر را پیشنهاد می کنم:

موی کوتاه و کج:

وقتی موهای خود را با فرق کج روی صورت رها می کنید، از کشیدگی صورت کم می شود. البته همانطور که قبلا هم گفتیم، موی کوتاه باعث بهتر دیده شدن گونه ها می شود.

موی فر تا روی شانه:

در این مدل مو، گونه ها بهتر به نظر می رسند. به علاوه حالت فر و نامتقارن مو، یک تعادل زیبا با زاویه های صورت الماسی برقرار میکنند. شما می توانید موها را روی شانه در یک سمت رها کنید.

۷ – فرم صورت کشیده یا مستطیلی:

در این مدل طول صورت از عرض آن بیشتر است. و خب همان طور که از اسمش پیداست باید مدل مویی را انتخاب کرد که چهره کمتر کشیده به نظر آید. یک اصل کلی این است که در این فرم صورت، موها را خیلی کوتاه یا خیلی بلند و صاف نکنید، تا صورت کشیده تر دیده نشود. برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان ویژه فرم صورت کشیده مدل های زیر را توصیه می کنم:

چتری صاف یا گرد:

با این مدل به میزان زیادی از کشیدگی صورت می کاهید و با قرار دادن یک خط چتری صاف عرضی یا یک نیم دایره عرضی، خطوط کشیده صورت را متعادل می کنید.

فرق کج:

این مدل با بر هم زدن خطوط عمودی صورت و ایجاد حالت نامتقارن، زیبایی چهره شما را دوچندان می کند.

۸ – جنس مو در انتخاب مدل مو موثر است:

همانطور که فرم صورت مهم است، جنس موی شما هم برای انتخاب بهترین مدل مو، موثر است. بعضی مواقع شما مدل موی متناسب با فرم صورتتان را انتخاب می کنید، ولی جنس موی شما با شما همکاری نمی کند. من جانا عابدی با سالها تجربه آموزش رنگ مو، از شما می خواهم که در این بخش با همدیگر، مدل های موی متناسب با جنس موی شما را برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان، بررسی می کنیم:

موی نازک و ابریشمی:

برای این جنس مو بیشتر سراغ مدل های کوتاه که تا روی شانه و کوتاه تر هستند بروید و سعی کنید که آنها را لایه لایه و حجم دار کنید. همچنین اگر با موی نازک و ابریشمی مدل بلند را انتخاب کرده اید تا حد ممکن آنها را لایه لایه حجم دهید تا زیباتر به نظر برسید.

موی ضخیم:

موی ضخیم موج دار یا فر دار را خیلی کوتاه نکنید. موهای مجعد، برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان، هر چند وقت یکبار توسط یک آرایشگر حرفه ای حتما باید سبک شوند. مدلهای موی متوسط و بلند، مدلهای مناسبی هستند چون پیچ و تاب های طبیعی مو به بهترین شکل خودشان را نشان خواهند داد. هرچند که نگهداری و حالت دادن این موها به مراتب دشوار تر از موهای لخت هستند. با این جنس مو، مدل های بلند تا شانه و روی شانه جلوه خیلی زیبایی دارند.

۹ – تعادل هدف اصلی بهترین کوتاهی مو است:

همانطور که در این مقاله خواندید، هدف اصلی از شناخت فرم صورت و مدل موی متناسب با آن ایجاد تعادل در چهره است. به زبان ساده شما بایستی با مدل موی خود، چهره خود را کامل کنید. بنابر این، مدل موی شما باید مکمل و متعادل کننده فرم صورت شما باشد. به عنوان مثال اگر شما یک فرم صورت با زاویه های تند و تیز دارید باید به سراغ یک مدل مو با خطوط گرد و انحنا دار بروید و برعکس تا بتوانید بهترین کوتاهی مو در اصفهان را داشته باشید. این متعادل کردن فرم صورت و مدل مو، بویژه برای مدل مو و گریم عروس هم به کار می رود.

۱۰ – نقاط قوت چهره را برجسته کنید:

برای بهترین کوتاهی مو در اصفهان، چهره خود را خوب بررسی کنید، به فرم ابروها، بینی و لب نگاه کنید. نقاط قوت آنرا پیدا کنید و سعی کنید بر روی آنها تاکید کنید. مثلا اگر شما چشمان زیبایی دارید، با استفاده از مدل های چتری نزدیک چشمها می توانید توجه را به سمت آنها جلب کنید و اگر گردن زیبایی دارید با کوتاه کردن موها تا چانه یا بالاتر می توانید به آن جلوه بیشتری بدهید.

در پایان و به عنوان نتیجه گیری باید گفت: در انتخاب مدل مو مناسب شما، چند فاکتور اهمیت دارند. فرم صورت، جنس مو و سلامت مو. شما اگر که بهترین کوتاهی مو در اصفهان را انجام دهید ولی موهایتان سلامت کافی نداشته باشند باز هم نمی توانید به نتیجه دلخواهتان برسید. از این بابت اصلا نگران نباشید، من جانا عابدی در سالن میس پالت اصفهان ابتدا موهای شما را از نظر سلامت مو بررسی می کنم و اگر نیاز بود ابتدا آنها را با موثرترین متد تراپی مو، احیا میکنم و سپس بهترین کوتاهی مو در اصفهان را برای شما انجام خواهم داد.

4.3 (86.78%) 115 امتیاز